Regulamin

§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Strona internetowa www.lacrema.com.pl prowadzona jest przez firmę „La Crema” Pracownia wypieków artystycznych Bartłomiej Gałat, Tomaszowice 95A, 21-008 Tomaszowice, tel. 798 015 007 , e-mail: kontakt@lacrema.com.pl, NIP 7133113014, REGON 388840630,
  2. Niniejszy regulamin stosuje się do umów zawieranych drogąinternetową lub telefoniczną.
  3. Definicje:

a) Sklep internetowy – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem:lacrema.com.pl,

b) Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 Nr 144, poz. 1204 ze zm.),

c) Sprzedawca – „La Crema” Pracownia wypieków artystycznych Bartłomiej Gałat, Tomaszowice 95A, 21-008 Tomaszowice, tel. 798 015 007, e-mail: kontakt@lacrema.com.pl, NIP 7133113014, REGON 388840630,

d) Kupujący – osoba fizyczna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę,

e) Formularz zamówienia – dostępny w Sklepie internetowym formularz, umożliwiający złożenie Zamówienia,

f) Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą,

g) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 ze zm.), zawierana za pośrednictwem Sklepu internetowego w języku polskim,

h) Produkt – dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma, będąca przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą – (torty, ciasta, babeczki oraz inne dostępne w sklepie),

i) Koszyk – wirtualne narzędzie, umożliwiające Kupującemu agregację wybranych Produktów przed ich zakupem oraz przeliczanie ich wartości. Podczas wyboru Produktów, Kupujący może dowolnie zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie do niego kolejnych Produktów lub usuwanie ich z koszyka,

j) Dowód zakupu – paragon fiskalny, faktura VAT lub inny dokument potwierdzający zakup Produktu,

k) Załącznik nr 1– dołączony do Regulaminu dokument umożliwiający odstąpienie od umowy.

l) Załącznik nr 2– dołączony do Regulaminu dokument umożliwiający złożenie reklamacji.

  1. Do skutecznego złożenia zamówienia w sklepie internetowym www.lacrema.com.pl niezbędny jest komputer z procesorem min. 200MHz, 64MB RAM, kartą graficzną obsługującą rozdzielczości 800×600 i 256 kolorów oraz przeglądarka stron internetowych (Internet Explorer (wersja >7.0), Mozilla Firefox, Opera, Chrome) a także klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.
  2. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Kupującego będącego jednocześnie Konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.

§2. WARUNKI ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA

  1. Kupujący obowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  2. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę. Niniejszy zapis nie dotyczy Zamówień składanych drogą telefoniczną.
  4. Kupujący może wybrać jeden spośród następujących sposobów składania Zamówienia:

a) złożenie Zamówienia poprzez wypełnienie formularza zamówienia na stronie internetowej,

b) złożenie Zamówienia bezpośrednio za pomocą poczty elektronicznej: kontakt@lacrema.com.pl

c) złożenie Zamówienia drogą telefoniczną – tel. 519 769 944, 798 015 007;

d) złożenie Zamówienia za pomocą mediów społecznościowych takich jak: strona firmowa na facebooku, strona firmowa na Instagramie.

  1. Zamówienia złożone w dni powszednie po godzinie 18-ej, w soboty, niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  2. Potwierdzenie złożenia oraz przyjęcia do realizacji zamówienia zostanie przesłane Kupującemu przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail.
  3. Umowę sprzedaży traktuje się jako zawartą z chwilą otrzymania od Kupującego zadatku w wysokości min. 30% kwoty zamówienia na konto Sprzedającego (liczy się data księgowania transakcji na koncie Sprzedającego). 
  4. Zamówienia przekazane do realizacji mogą być anulowane do momentu dostarczenia Produktu do Kupującego i tylko wyłącznie drogą elektroniczną.
  5. Minimalny czas realizacji zamówienia (od złożenia do dostarczenia do Kupującego) wynosi: min. 3 dni robocze. Sprzedający zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu w zależności od wielkości zamówienia.
  6. W przypadku gdy realizacja złożonego przez Kupującego zamówienia nie jest możliwa z powodu braku dostępności Produktów, Sprzedawca informuje o tym fakcie Kupującego wysyłając wiadomość na wskazany przez Kupującego adres e-mail. W przypadku braku dostępności części Produktów objętych zamówieniem Kupujący podejmuje decyzję, czy zamówienie ma zostać zrealizowane częściowo, czy w całości anulowane.
  7. W sytuacji, o której mowa w powyższym punkcie, Kupujący może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu realizacji Zamówienia (do 30 dni) lub zrezygnować z zamówionego produktu albo z całości zamówienia.
  8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia, jeżeli Kupujący pomimo wezwania nie uzupełnił w terminie 7 dni braków wymaganych do skutecznej realizacji zamówienia.

§3. PŁATNOŚCI

  1. Ceny podane na stronie internetowej wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto, zawierają wszystkie składniki.
  2. O całkowitej kwocie zamówienia Kupujący informowany jest każdorazowo przed dokonaniem Zamówienia.
  3. Do każdego zamówienia dołączany jest dowód zakupu: rachunek, paragon, f-ra VAT.
  4. Wyboru płatności dokonuje Kupujący podczas składania zamówienia. Kupujący może wybrać jeden z możliwych sposobów płatności:

a) płatność przelewem zwykłym lub internetowym na konto bankowe Sprzedawcy,

b) płatność gotówką (przy odbiorze Produktu),

c) płatność internetowa za pomocą systemu płatności – np. Tpay

 

 

§4. DOSTAWA

  1. Kupujący może wybrać następujące sposoby odbioru zamówionych Produktów:

a) dostarczenie produktów na adres Kupującego podany podczas składania Zamówienia,

b) odbiór osobisty,

  1. Wybór sposobu dostarczenia dokonywany jest przez Kupującego podczas składania zamówienia.
  2. Kupujący jest informowany o kosztach dostawy podczas składania zamówienia.
  3. Koszty dostawy ponosi Kupujący.
  4. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu Produkty wolne od wad i zgodne z zamówieniem.
  5. Kupujący zobowiązuje się do odebrania dostarczonego Produktu.

 

 

§5. REKLAMACJE

  1. Sprzedawca zaleca sprawdzenie zamówienia w obecności pracownika Sprzedawcy. Niesprawdzenie zamówienia nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, jednakże w przypadku dokonania takiej weryfikacji procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona.
  2. W przypadku stwierdzenia, iż Produkt jest wadliwy, Kupujący obowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę.
  3. Reklamacja powinna zawierać opis wady Produktu, datę jej powstania oraz żądanie Kupującego. W celu ułatwienia procedury reklamacyjnej Sprzedawca udostępnia na stronie internetowej Załącznik nr 2.
  4. Do reklamowanego Produktu należy dołączyć dowód zakupu lub jego kopię oraz dowód potwierdzający wadę np. zdjęcia.
  5. Kupujący zobowiązany jest do przekazania reklamowanego Produktu na własny koszt na adres Sprzedawcy.
  6. Reklamacje uwzględniane są tylko z dnia, w którym nastąpił odbiór zamówienia i tylko jeśli produkt po odebraniu zamówienia był przechowywany w sposób prawidłowy (w odpowiednim miejscu i warunkach chłodniczych).
  7. Reklamacje można zgłaszać:

a) telefonicznie

b) za pomocą poczty elektronicznej przesyłając odpowiednią wiadomość na adres: kontakt@lacrema.com.pl

  1. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  2. Nieznaczne różnice w wyglądzie wynikające z indywidualnych ustawień komputera Kupującego mogą nie być wystarczającą podstawą do reklamacji zakupionego Produktu.

§6. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Kupującemu, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. Nr 16 poz. 93 z późn. zm.), przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu.

Uprawnienie powyższe nie przysługuje Kupującemu w następujących przypadkach:

a) świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,

b) umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,

c) umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli po dostarczeniu opakowanie zostało otwarte przez Kupującego, 

  1. Odnosząc się do pktu 1 niniejszego paragrafu odstąpienie od umowy możliwe jest tylko w przypadku kiedy zamówienie nie zostało jeszcze dostarczone do Kupującego.
  2. Po dostarczeniu zamówienia do Kupującego nie ma możliwości odstapienia od umowy.
  3. Zapisy w punkcie 2 i 3 mają zastosowanie chyba że warunki zawarte w umowie dla danego zamówienia stanowią inaczej.
  4. Do skutecznego odstąpienia od umowy, wystarczy złożenie pisemnego oświadczenia przez Kupującego drogą mailową lub elektroniczną, nie później niż do momentu odebrania zamówienia. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 1.
  5. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy zadatek jest bezzwrotny.
  7. Zwroty Produktów wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem nie będą przyjmowane. Ewentualny koszt wysyłki pokrywa Kupujący.
  8. W przypadku Kupujących niebędących konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. Nr 16 poz. 93 z późn. zm.) tj. osób dokonujących czynności prawnych związanych bezpośrednio z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą lub zawodową, odstąpienie od umowy w powyższym zakresie jest całkowicie wyłączone – prosimy o rozważne i przemyślane zakupy.

§7. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Sprzedawca jest Administratorem Danych Osobowych Kupującego a podstawą przetwarzania danych osobowych jest realizacja zawartej umowy (złożenie zamówienia) lub podjęcie działań na żądanie Kupującego przed zawarciem umowy.
  2. Ponadto Kupujący może wyrazić zgodę na przetwarzanie przez sprzedawcę swojego adresu e-mail w celach marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1219, ze zm.) oraz przepisami o ochronie danych osobowych. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

 

§8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 06.05.2021 roku.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze Sklepu internetowego spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
  4. Wszelkie spory między Stronami rozstrzygane będą w sposób polubowny lub w obecności niezależnego i bezstronnego mediatora.
  5. Konsument może ponadto skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę również za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  6. W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu w tym za pośrednictwem mediacji, właściwość Sądu określana będzie według przepisów powszechnie obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej.
  7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827.) i inne właściwe.

 

Załącznik nr 1

 

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

„La Crema” Pracownia wypieków artystycznych Bartłomiej Gałat, Tomaszowice 95A,

21-008 Tomaszowice,

tel. 798 015 007

 

Niniejszym odstępuje od umowy, której przedmiotem jest / są: …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Numer zamówienia: …………………………………………………………………………..

 

Data zawarcia umowy:………………………………………………………………………..

 

Imię i nazwisko konsumenta: …………………………………………………………………

 

Adres konsumenta: ……………………………………………………………………………

 

Proszę o zwrot zapłaconej ceny na rachunek bankowy nr ……………………………………

 

Data …………………………………………

 

Podpis …………………………………………

 

 

 

Załącznik nr 2

 

WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO

 

Do

„La Crema” Pracownia wypieków artystycznych Bartłomiej Gałat, Tomaszowice 95A,

21-008 Tomaszowice,

tel. 798 015 007

 

Imię, nazwisko Adres konsumenta ……………………………………………………………………………………..

 

Reklamacja towaru: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ………… towar jest wadliwy. Wada polega na ………………………………………………………………..……………

Wada została stwierdzona w dniu ……………………….. Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny żądam:

 

– wymiany towaru na nowy* (art. 561 § 1)

– nieodpłatną naprawę towaru* (art. 561 § 1)

 

*niepotrzebne skreślić

 

Miejscowość, data

KONTAKT

519 769 944

798 015 007

JESTEŚMY OTWARCI

wt-sob: 10-18

nd-pon: odpoczywamy